Höstlovsschema

Mitt lov har hittills varit mer eller mindre grymt. Jag har hunnit slappa, äta gott, shoppa, träna, sova, med mera. Och än är lovet inte slut, nedan kommer en beskrivning av vad jag har gjort och vad jag ska göra under lovet. Ser skitmycket fram emot fredag; då ska jag på halloweenfest. :D
 
Måndag: Tog tåget till Linköping med mamma på morgonen, julklappshandlade och åkte hem igen sent på eftermiddagen. När vi kom hem åt vi middag och arbetade i ladugården. Tisdag: Gick upp tidigt på morgonen och körde fåret Baileys till slakt. På eftermiddagen åkte jag in till stan och gymmade med min syster. Onsdag: Även denna dag gick jag upp tidigt, då mamma körde mig till Friskis & Svettis för att jag skulle gymma. Tog det ganska lugnt resten av dagen. Torsdag: Pluggade, vilket var dötrist. Fy för lärare som ger massor av skolarbete över lovet! Fotograferade en hel del och spelade Oblivion samt Skyrim på PS3. Ikväll ska jag se "The Hunger Games" på kanal 6. =D *Troget thg-fan här borta.* Fredag: Vid lunchtid ska jag åka in till stan för att fortsätta julklappsshoppingen som vi påbörjade i Linköping. Vi ska även köpa fejkblod och lite annat inför Halloween. På eftermiddagen ska jag gymma med min syster, följa med henne hem och få hjälp med att bli halloween-sminkad av hennes man. Klockan 9 ska jag nämligen på fest, vi får väl se hur jag tar mig dit men den håller på till klockan 12 på natten. Lördag: En stor del av dagen kommer gå åt att stycka kött. Jag ska dela upp lammkotletter, lammstek, lammfärs osv från fåret som vi körde till slakt i måndags. Hoppas även att jag hinner med att baka bröd. Söndag: Hinner jag inte baka brödet på lördagen så gör jag det på söndagen istället. Annars blir det en pluggdag blandat med slappdag. Jösses vad mycket text det blev nu! :D Hur som helst, ett bra lov blir det. :)
 
Allmänt | | Kommentera |
Upp