Om denna dags teateruppspel och den kommande veckan! =) ♥

Blåbär. Det är mitt nya kortkommando för "hallå där köp blåbär" som jag använder istället för att skriva hej på bloggen. Så: blåbär på er
 
Idag var jag på DuD en stor del av dagen för att medverka i pjäsen "Bibblotekett" (felstavning intended), och vi kan väl säga såhär... det är nog ingen av oss i teatergruppen som kan förneka att det Kunde ha gått bättre. Vissa repliker föll bort här och var, en del blev sufflerade av teaterfrökenpedagogen (ett ord från idag som jag älskar och anammar) eller fick improvisera. I det stora hela gick uppspelet bra. Jag är normalt lite av en perfektionist men i det här fallet känns det faktiskt okej. Jag hade riktigt kul när vi repade och - teater är teater. :)
 
För övrigt var jag precis med om någonting mycket, mycket obehagligt! Hostade upp välling ur munnen ned på tröjan och kände hur det sögs upp av tyget samt blötte ned min bröstkorg. mums
 
Och ja, jag dricker välling.
 
Och ser ni på hakan?!!?? Ser ni, SER NI två små finnar?! VAD GÖR DEM DÄR? GET OUT.
(inser att de inte syns så tydligt på bilden)
 
Hur som helst, jag har mycket i skolan just nu så jag vill ta upp allt roligt jag ska göra den här veckan för att bli på bättre humör! På onsdag ska jag gå och se avslutningen för onsdagsgrupperna på perrongen. På torsdag har vi terminens sista teaterlektion (:O :O :O) och jag längtar tills dess, men vill samtidigt inte att allt ska vara över. På fredag och lördag ska jag frivilligt jobba med julbordet i skolan från ca 15.00 på eftermiddagen till 21.30 på kvällen. VILKET JAG HAR LÄNGTAT EFTER I TYP EN MÅNAD.
 
Så kära immunförsvar, nu ska jag gå och ladda dig med clementiner och äpplen. På så vis kan du kanske hålla mig frisk ett tag och hindra mig från att missa alla dessa roliga saker. Och så ska jag gå och dunka mitt huvud i väggen för jag insåg precis att jag sitter och pratar med mitt immunförsvar.
 
 
Allmänt | | Kommentera |
Upp