Vad är detta för klister!? *Jessica provar ansiktsmask*

Tjänare! Ska man vara trendig ska man ansiktsmaska. Nu finner jag ca 0 % behov av att vara trendig men precis som alla människor har jag vissa komplex och känner mest: ok! let's try this shit. Vad har jag att förlora? Min värdighet möjligtvis, men det är värt ett försök.
 
Jag rörde nyss ihop någon typ av ansiktsmask på äggvita, mjölk, honung, citron och pepparmintsarom. Vispa, vispa, vispa. Smetade kletet på ansiktet och halsen och skämdes lite grann samtidigt, typ "vad fan håller jag på med". Stod liksom framför spegeln och masserade in äggvita på kinderna. Jojo, trender. Fyfan vad jag hatar trender.
 
Hur som helst, 30 minuters väntan påbörjades. Nu sitter jag här, tio minuter in i behandlingen. Ansiktet känns som en klisterrulle ungefär och jag vågar inte titta ned (jag är rädd att hakan och halsen ska fastna i varandra likt en tunga mot isigt metallföremål). Kan tillägga att en del hår fick kontakt med kletet och jag har en känsla av att det aldrig nånsin kommer gå att separera hårstrånen från varandra igen.
 
Om inte denna ansiktsmask ger mig önskat resultat så svär jag på min säng (jag älskar min säng) att jag aldrig någonsin ska besöka en hälsoblogg igen.
 
Och förresten, glömde nästan att nämna en sak till. I receptet till ansiktsmasken stod: "Skölj så att krämen inte kokar på ansiktet!". (...) Jag hatar trender.
 
Övrigt | |
Upp